Паводле звестак даследчай кампаніі Canalys, продажы электрамабіляў у Еўропе ў 2020 годзе выраслі на 72%, у той час як рынак аўтамабіляў з рухавіком унутранага згарання ўпаў на 26%. Паводле ацэнак беларускага нацыянальнага аператара сеткі ЭЗС Malanka, менш, чым праз 5 гадоў па беларускіх дарогах будуць ездзіць больш за 100 тысяч электракараў. Аднак на сённяшні дзень ні ў адной аўташколе Беларусі няма навучальнага электрамабіля, хоць па выніках апытання брытанскай кампаніі HPI, 8 з 10 маладых кіроўцаў хутчэй выберуць для куплі электракар. Malanka прапанавала сваё рашэнне.

З 13 кастрычніка ў аўташколе “Дарожная азбука” адна з груп вучняў пройдзе некалькі ўрокаў кіравання на электракарах. Будучыя вадзіцелі не толькі паспрабуюць сябе ў ролі электрамабілістаў, але і навучацца зараджаць электрамабілі. Праграма падрыхтоўкі ў аўташколах не прадугледжвае навучанне абслугоўванню аўтамабіля, Malanka вырашыла гэта выправіць: вучням растлумачаць прынцып працы зараднай прылады электрамабіля і навучаць зараджаць электракар з дапамогай мабільнага прыкладання Malanka.

А ў кіраўніцтва аўташколы будзе магчымасць правесці эксперымент: ці гатовая сёння школа да таго, каб выкарыстоўваць электракары ў якасці навучальных машын, і ці можна зэканоміць на бензіне і рамонце аўтапарка школы, калі часткова замяніць яго на электрапарк.

“Ўтрыманне аўтапарка школы патрабуе шмат выдаткаў: штодзённая запраўка, замена расходников і дэталяў, якія ў час эксплуатацыі хутка зношваюцца. Я чула пра тое, што электракары могуць дапамагчы пазбегнуць гэтых праблем, але мне нават у галаву не прыходзіла замяніць бензінавыя аўто на электракары ў аўташколе. Паглядзім, што выйдзе з гэтага эксперыменту: як электрамабілі справяцца з штодзённай загрузкай і ці спадабаюцца гэтыя новаўвядзенні нашым вучням і інструктарам”, — кажа дырэктар Аўташколы “Дарожная азбука” Вольга Кузьміна.

У Malanka сцвярджаюць, што ўжо сёння ў Беларусі створана інфраструктура для таго, каб электрамабілі выкарыстоўваць у тым ліку і ў камерцыйных мэтах.

“Malanka ўжо праводзіла эксперымент са службай дастаўкі, калі мы замянілі адзін з аўтамабіляў на Электракар, і атрымалі тады ўхваляльныя водгукі. А эксперымент у аўташколах-гэта наш зачын на будучыню. Вырасла новае пакаленне кіроўцаў, перад якімі, мы ўпэўненыя, рана ці позна паўстане пытанне, які аўтамабіль аддаць перавагу. Цяперашняя моладзь разбіраецца ў сучасных гаджэтах, шануе свой час, задумваецца аб экалогіі. Акрамя таго, электрамабілісты маюць цэлы шэраг ільгот, што робіць куплю гэтага віду транспарту выгаднай. Вадзіць электрамабіль сёння-гэта прэстыжна. Мы ўпэўненыя, што пасля гэтага эксперыменту шэрагі электрамабілістаў папоўняцца”, – кажа намеснік дырэктара Беларуснафты Андрэй Коцік.

Электрамабіль для аўташколы – Honda Сlarity, з ёмістасцю батарэі 17 кВТ/г, падала кампанія WestMotors. Калі скарыстацца калькулятарам Malanka, то можна палічыць, што нават пры увядзенні тарыфаў, зарадка такога электрамабіля абыйдзецца ў 6.63 руб. ў дзень, у той час, калі бензінавае аўто запатрабуе запраўкі на суму каля 20 руб. (пры ўмове, што ў дзень аўтамабіль праязджае каля 100 км).

Такім чынам, калі аўташкола набудзе хоць бы адзін электракар ў свой аўтапарк, яна зэканоміць каля 300 рублёў у месяц толькі на бензіне, не кажучы аб запчастках і тэхабслугоўванні вучэбных аўтамабіляў. Гэта дазволіць школе атрымаць канкурэнтную перавагу, так як у выніку знізіцца кошт навучання, у якую закладваюцца выдаткі на бензін.

Акрамя таго, Malanka і аўташкола “Дарожная азбука”, прапануе прайсці экспрэс-курс кіравання электрамабілем усім жадаючым вучням аўташкол. Для гэтага запоўніце гугл-форму. У Malanka выберуць пяцёрку ўдзельнікаў, якія стануць першымі ў Беларусі ўладальнікамі спецыяльных сертыфікатаў па кіраванні электракарам.