Электрычны Geely Geometric меў усе шанцы стаць па-сапраўднаму папулярнай мадэллю для Беларусі. Новая машына, прывабная на першым часе цана, мясцовая гарантыя і сэрвіс — перадумоў для таго, каб ператварыцца ў чарговы бэстсэлер, было нямала. Тым не менш зараз будучыню ў «Геаметрыі» цьмянае: прадоўжаць пастаўляць «электрычку» ў краіну і, галоўнае, за якія грошы — пытанні пакуль адкрытыя. Мы даведаліся ўражанні ад аўто яго ўладальніка, якому пашанцавала купіць асобнік з першай партыі. Мужчына лічыць Электракар годным і сур'ёзных недахопаў у ім не бачыць.

“Расейцы гатовыя забраць Geometry C і за $50 тысяч!»
Айцішнік Канстанцін валодае Geely Geometry c са снежня мінулага года. Да электрычнага аўтамабіля ён эксплуатаваў бензінавую Lada XRay.

«Ладу купляў сабе ў якасці падарунка на Новы год: спадабаўся незвычайны дызайн мадэлі. Праездзіў на ёй з 2017-га да мінулага снежня. Прыкладна гэтак жа атрымалася з» Джылі, — успамінае наш герой. – Geometry C прывезлі ў канцы снежня – я па рэкламе і прыйшоў у дылерскі цэнтр. Мне тады сказалі, што я першы пакупнік.

Спантаннасць набыцця мужчына тлумачыць проста. Ён доўга прыглядаўся да BMW, які некалькі месяцаў знаходзіўся ў продажы. “Раз не бяруць, значыць, і мне спяшацца няма да чаго”, – разважаў беларус. Аднак у нейкі момант машыну ўсё-ткі купілі, з-за чаго Канстанціну давялося шукаць альтэрнатыву. Geely Geometry c падгарнуўся як нельга дарэчы.

— Шчыра скажу: знерваваўся, калі павялі BMW. Праўда, у гэты ж дзень, незадоўга да закрыцця дылерскіх цэнтраў, на форуме праскочыла інфармацыя, што Geometry c з’явіліся ў «афіцыялаў». Натуральна, я аператыўна пад’ехаў у бліжэйшы салон і пакінуў свой кантактны нумар, а ўжо з раніцы стаў даведвацца аб наяўнасці «электрычкі» ў іншых дылераў. Адгукнуліся хлопцы з Ціміразева: у іх быў «адмоўнік», які мне падышоў па ўсіх параметрах. Класны шэры колер і максімальная камплектацыя — усё супала. Дадому я вярнуўся ўжо на новай машыне.

Па словах мужчыны, да пераходу на электрамабіль яго падштурхнула любоў да электрасамакатаў, а такіх у яго тры: для пазадарожнай язды, перамяшчэння па горадзе і больш доўгіх прагулак.

– Я пераканаўся, што любы электратранспарт зручны, выгадны і непатрабавальны. Ну і экалогія-важны фактар! – падкрэслівае наш герой.

– Калі не лічыць адзінага падарожжа ў Санкт-Пецярбург, самая доўгая паездка на Lada XRay ў мяне была ўсяго на 150 км.Запас ходу ў Geely Geometry C як мінімум 300 км, таму «электрычку» я браў без боязі. Тады за машыну я заплаціў 35 тысяч даляраў, а цяпер кошты на іх называюць да $45 тысяч. Няцяжка ўбачыць у інтэрнэце, што «Геаметрыю» у Расеі гатовыя забраць і за пяцьдзесят.

– Вау-эфекту пры атрыманні аўтамабіля я не адчуў, таму як ужо ўсё ведаў аб мадэлі. Чытаў на тэматычных парталах, форумах і глядзеў агляды.

“кіравальнасць і мяккасць падвескі вышэй усякіх хвал”

Geely Geometry C абсталёўваецца 204-моцным сінхронным электраматорам на пастаянных магнітах. Максімальны крутоўны момант у 310 Нм перадаецца на перадпакоі колы. Топавая версія (як у нашага героя) забяспечаная батарэяй ёмістасцю 70 кВт⋅г і здольная праехаць на адной зарадцы да 550 км.прынамсі, такія лічбы называлі дылеры ў рэкламных буклетах.

– Тут максімальная камплектацыя, якая была даступная для беларускага рынку. Вядома, ёсць больш прасунутыя кітайскія варыянты з» допами”, але афіцыйна яны ў нас не прадаюцца. У сваю Geometry C я паспрабаваў дадаць як мага больш опцый. Так з’явіліся аўтаадкрыццё вечка багажніка і пырскавікі.

– Падабаецца праца аўтапілота, хоць у параўнанні з кітайскім ён моцна абрэзаны, таму больш падобны на прасунуты Адаптыўны круіз-кантроль. Я кожныя выходныя выбіраюся ў абласныя гарады. Садзішся ў крэсла і адпачываеш — машына сама падрульвае за цябе.

– Кіравальнасць і мяккасць падвескі Geely Geometry C вышэй усякіх хвал. Нават сябры, якія перасоўваюцца на BMW і Audi, у захапленні ад тэставых заездаў на маёй «электрычцы». Прызнаюся, з пятнаццаці тысяч прабегу дзесьці траціну адкаталі знаёмыя. Кожны хоча праехацца – як тут адмовіш! – усміхаючыся, кажа Канстанцін.

– Хацелася, каб камплектацыя абавязкова ўключала аўтаадкрыццё вечка багажніка, абагравання руля і лабавога шкла. Іх тут няма. Няхай у электрамабілі цёплае паветра паступае ў салон адразу, як з фена (часам нават залішне), але адчуваецца, што лабавое зімой выграваецца павольней.

– Доўга глядзеў на камплект для электрапрывада дзвярэй багажніка ў Кітаі: то цана была вельмі высокай (амаль $500), то магчымасці даставіць у Беларусь не ўяўлялася. Да канца вясны, калі курс даляра знізіўся і аднавілася лагістыка, замовіў-такі. Камплект-220 даляраў, дастаўка – $120, сэнсар — яшчэ $25. Усяго-380 даляраў. Абышоў усіх дылераў, але ўсталяваць пагадзіліся толькі ў салоне на Баравой. Астатнія ці адказвалі адмовай, або пагражалі стратай гарантыі. За мантаж прыйшлося заплаціць яшчэ $200. Цяпер электрапрывад вечка багажніка працуе і моцна палягчае жыццё!

– Вельмі падабаецца сістэма ачысткі паветра ў Geometry C. Калі ў машыне паляць ці нават параць вейпом, то яна запрацуе аўтаматычна. Не толькі падключаецца адпаведны фільтр, але і адбываецца іянізацыя паветра.

“Порт аўтаблакіруемы-ніхто не адключыць машыну ад зарадкі”

Кітайскі Электракар абсталяваны зарадным портам CCS Combo 2, што дазваляе харчавацца як ад хатняй сеткі, так і ад хуткіх «слупкоў».

– Вялікі плюс Geely Geometry C у тым, што, у адрозненне ад Tesla і іншых электракараў, не трэба нічога купляць. Заўважыў цікавы нюанс: у іншых машынах пісталет зарадкі дастаецца лёгка, а тут ён аўтаматычна блакуецца. Гэта значыць на ЭЗС з твайго порта ніхто прылада не дастане. Асабліва гэта актуальна на павольных «слупках»: некаторыя ўладальнікі нахабна адлучаюць раз’ём, каб падключыць сваё аўто.

– Узімку запас ходу ў мяне падаў да 200 км, але я тады ехаў хутка і не эканоміў зарад батарэі, уключыўшы абаграванні ў поўную сілу. А наогул атрымоўвалася праехаць 500 км ад адной зарадкі — гэта рэкорд, праўда, у тым выпадку я, наадварот, «ванітаваў» на дарозе, актыўна выкарыстоўваючы рэжым рэкуперацыі пры тармажэнні. Зараз я перасоўваюся толькі ў спортрежиме, таму ні пра якую эканоміі нават гаворкі не ідзе — даю «Джылі» вялікую нагрузку.

– Першыя месяцы я баяўся цалкам разраджаць батарэю, а цяпер не перажываю, калі бачу 1% зарада. Ведаю, што даеду! Бываюць пацешныя выпадкі: мае сябры ў машыне ўжо «на здрадзе», думаюць, маўляў, цяпер «электрычка» адключыцца. А яна ўсё едзе і едзе.

– Пры маім актыўным стылі кіравання расход энергіі трымаецца на адзнацы 20 кВт, гэта значыць аднаго зарада батарэі хапае на 350-400 км, — дзеліцца назіраннямі ўладальнік. – З маёй манерай язды ў любой бензінавай машыны расход быў бы ў дыяпазоне 15-17 літраў на «сотню». Я ж марную 9 рублёў (на хуткай зарадцы). Калі падлучацца да хатняй разеткі, то наогул выйдзе 3-5 BYN. Праўда, ад бытавой сеткі падсілкоўваць не хочацца: на зарадку ад яе да 100% сыдзе два дні.

– Машына максімум прымае 70 кілават, таму на беларускія «суперчарджы» бескарысна заязджаць. Ад хуткай станцыі на 50 кВт з 30 да 80% зараджаюся за паўгадзіны. Усе кажуць, што ў гэтым дыяпазоне батарэя папаўняецца хутчэй за ўсё. У мяне так і атрымліваецца. Поўны зарад батарэі – 33 рублі. Ад павольных 22-киловаттных «слупкоў» Электракар бярэ 11 кВт (гэта мяжа). Адпаведна, у такім выпадку сыходзіць каля шасці-сямі гадзін.

– Там, дзе я звычайна знаходжуся, хапае грамадскіх зарадак. Прычым нават у абласных гарадах не праблема папоўніць батарэю. Напэўна, толькі ў раёне Аэрадромнай пакуль пуста. Гэта вытлумачальна: усё-ткі новабудоўлі. Асноўная складанасць нават не ў саміх станцыях, а ў тым, што парковачныя месцы каля іх застаўленыя аўтамабілямі з ДВС. З канца кастрычніка, пасля прыняцця змяненняў у ПДР, такіх кіроўцаў пачнуць штрафаваць.

“У завіруху датчыкі сістэмы бяспекі бескарысныя”

На гэты момант Канстанцін наездзіў на Geely Geometry C без малога 15 тысяч кіламетраў. Хутка яму трэба будзе адправіцца на тое.

– Пры першым тэхнічным абслугоўванні будзе праведзены агляд, замена фільтра і масла ў рэдуктары. На адзнацы 75 тысяч кіламетраў — наступнае абнаўленне трансмісійнай вадкасці. Па факце да гэтага моманту будуць толькі абследавання і ўстаноўка свежых фільтраў. Кошт першага ТО-270 рублёў. Нямала бяруць за банальны агляд і замену алею ў рэдуктары! Тормазы тут практычна не выкарыстоўваюцца, таму іх абслугоўваць прыйдзецца пасля 100-150 тысяч кіламетраў.

— З нюансаў-машына вельмі моцна прабуксоўвае. Пярэдняя частка вельмі лёгкая, таму прыціскной сілы не хапае, з-за чаго колы шліфуюць асфальт. У павароты таксама ўваходзіш з віскам. Думаю, шыны зносяцца хутка: панты каштуюць дорага! – іранізуе Канстанцін.

— Зімой ехаў на адаптыўным «круіз» у моцную завіруху. І тут машына рэзка затармазіла ў крайняй левай паласе. Аказваецца, снегам занесла радар і камеры, з-за чаго Geometry C пачала паказваць, быццам мы пазбеглі сутыкнення з перашкодай. Добра, што ніхто не заехаў у мяне ззаду! Пачысціў і рушыў далей, але праз пару кіламетраў сітуацыя паўтарылася. Увогуле, шлях працягнуў без сістэм дапамогі кіроўцу, — завастрае ўвагу ўладальнік.

Источник: av.by
Автор: Ян Богданович