З моманту запуску мабільнага прыкладання Malanka у ліпені гэтага года, яго спампавалі больш за 2000 кіроўцаў. Яшчэ да афіцыйнага запуску прыкладання, спецыялісты ЭЗС Malanka прапанавалі беларускім электрамабілістам пакідаць свае водгукі, каб палепшыць яго працу і выправіць недахопы. За тры месяцы кіроўцы пакінулі больш за 700 пажаданняў і прапаноў, якія тычыліся не толькі прыкладання, але і працы электразарадных станцый.

Пакінуць свой водгук, паведаміць пра няспраўнасці станцый, прапанаваць варыянт, як палепшыць інтэрфейс прыкладання, пазначыць месца для ўстаноўкі новых ЭЗС, вадзіцелі маглі як у спецыяльным раздзеле ў меню прыкладання, так і адправіўшы прапанову ў пошту.

Дзякуючы водгуках кіроўцаў электракараў, спецыялісты Malanka палепшылі навігацыю прыкладання, дадалі ў яго Дадатковыя параметры, скарэктавалі недахопы ў працы ЭЗС, замянілі няспраўныя кабелі на станцыях, ліквідавалі праблемы з няслушна адлюстроўваецца колькасцю кілават-гадзін, адпушчаных для зарадкі, карэктна паказалі размяшчэнне QR-кодаў на станцыях і адрасы зарадных станцый.

Практычна кожны трэці зварот электрамабілістаў тычылася таго, што кіроўцы аўтамабіляў з ДВС займаюць месцы на паркоўках, дзе ўсталяваныя слупкі зарадкі, што не дазваляе электрамабілістам папоўніць зарад свайго электракара. Пытанне аб тым, што ў ПДР трэба ўнесці пункт Правілаў, які прадугледжваў бы штрафы за занятыя аўтамабілістамі месцы для зарадкі, былі агучаны падчас першага форуму ў пытаннях развіцця электрамабільнасці, E-mobility-2020, які прайшоў у кастрычніку ў Менску.

Сёння спецыялісты Malanka працягваюць прапрацоўваць моманты, якія маюць патрэбу ў канчатковай дапрацоўцы. І дзякуюць тэсціроўшчыкаў за тое, што тыя звяртаюць увагу нават на неістотныя дробязі. У Malanka перакананыя, што калі кіроўцы і далей таксама актыўна будуць пакідаць свае пажаданні і прапановы ў службе падтрымкі, то ўзаемнымі намаганнямі гэта забяспечыць усім электрамабілістам максімальны ўзровень сэрвісу.

Адным з першых тэсціроўшчыкаў прыкладання стаў мінчанін Яўген, які прызнаецца, што недахопы ў дадатку былі. Аднак, задаволены тым, што ў Malanka прыслухоўваюцца да меркавання кіроўцаў і імкнуцца зрабіць сэрвіс лепшым.

Malanka interview

“Я даўно ваджу электрамабіль. Спачатку быў зусім бюджэтны, з мінімальным запасам ходу, потым купіў лепей. Паколькі я карыстальнік ЭЗС са стажам, то, калі Malanka звярнулася да кіроўцаў з просьбай дапамагчы, адазваўся адразу. Я б вылучыў дзве асноўныя праблемы, з якімі часцей за ўсё сутыкаюцца электрамабілісты.

Першая з іх: ЭЗС былі проста адключаныя. Гэта значыць, пад’язджаючы да зарадцы, вы бачыце паведамленне:”скарыстайцеся іншай станцыяй”. А я хачу адзначыць, што ў кіроўцаў электракараў няма такой раскошы, як у звычайных кіроўцаў, заехаць на запраўку паблізу. Справа ў тым, што, калі ў цябе разряжается батарэя, ты проста можаш не паспець знайсці іншую якая працуе станцыю паблізу. Даводзілася выклікаць эвакуатар. І другая праблема: нават калі са станцыяй усё ў парадку, то ты рызыкуеш натрапіць на тое, што там будзе стаяць аўто з ДВС. І на ўсе просьбы пераставіць аўто, кіроўцы рэагуюць вельмі агрэсіўна. Да таго, як Malanka запусціла прыкладанне, вельмі складана было знайсці зваротную сувязь ад аператара ЭЗС, зараз, вядома, значна прасцей. Але тым не менш, хацелася б, каб нас, электрамабілістаў, пачулі яшчэ ў адным ключавым пытанні. Павінна быць магчымасць зараджаць Электракар ўручную. Таму што тэлефоны, на жаль, вельмі часта падводзяць: яны разряжаются, на тэлефоне могуць скончыцца грошы, быць недаступным Інтэрнэт. А колькі разоў мне даводзілася дапамагаць замежнікам, якія прыязджалі да станцыі ЭЗС і былі проста разгубленыя. У іх няма беларускай сімкі, яны не разумеюць, як спампаваць дадатак. Вось для такіх выпадкаў павінна быць магчымасць зараджацца ўручную, хай нават платна. І ўсё ж я веру ў тое, Malanka разбярэцца з усімі недахопамі. Таму што я магу сказаць, што большага задавальнення, чым язда на электракары, няма. Я жыву ў прыватным доме, дзе тарыф на электраэнергію ў мяне раўняецца 8 капеек за кілават. Гэта значыць 100 км мне абыходзіцца ў 1.6 рубля. Не кажучы ўжо аб эканоміі на рамонце. Так што будзем працягваць удасканальваць і паляпшаць сэрвіс ЭЗС, каб электрамабілісты назаўжды забыліся пра эвакуатараў і непрацуючых станцыях”.

У сапраўдны момант перад спецыялістамі Malanka, акрамя працы па далейшым паляпшэнні працы прыкладання, якая закране перш за ўсё таго, што кожную электразаправачную станцыю абсталююць кропкай доступу wi-fi, з дапамогай якой можна будзе спампаваць прыкладанне і аплаціць зарадку, стаіць яшчэ адна важная задача: у 2021 годзе прыступіць да ўсталёўкі супербыстрых ЭЗС, якія дазволяць зарадзіць Электракар на 350 км за 10 хвілін.

Таксама для замежных гасцей на ўсіх ЭЗС з’явіцца інструкцыя як спампаваць дадатак з QR-кодам на англійскай мове. Гэтую працу ў Malanka плануюць скончыць яшчэ да канца 2020 года.

Зараз у Беларусі каля 1200 электрамабіляў, але па прагнозах спецыялістаў Malanka да 2025 года іх колькасць наблізіцца да 100 000.