Нягледзячы на тое, што колькасць электрамабіляў і зарадных станцый расце, у аўтааматараў ўсё яшчэ існуе шэраг сумневаў наконт таго, ці варта купляць Электракар з нашымі зімамі. З чым прыйдзецца сутыкнуцца? Якія есць асаблівасці эксплуатацыі? Malanka падрыхтавала самыя хвалюючыя пытанні і задала іх кіроўцам «электрычак».

Ёсць адрозненне паміж аўтамабілем з ДВС і электрамабілем зімой?

Анатоль, уладальнік Mercedes B-Class Electric Drive: “Так, памяняў дызель на гэты цуд тэхнікі і не шкадую. Пры куплі электрамабіля, адразу будзьце гатовыя да таго, што запас ходу летам і зімой адрозніваецца. У майго аўто зараз запас ходу 160 кіламетраў, на вуліцы мінус 15 градусаў. Улетку запас ходу 180-190 кіламетраў. Гэтак жа, хуткасць хуткай зарадкі трохі памяншаецца: улетку стаю 25-30 хвілін (80-100 кіламетраў прабегу), зараз 30-35 хвілін, але, шчыра кажучы, не асоба адчуваю: у гэты час звычайна хаджу з жонкай па гіпермаркету. Што радуе: не трэба заліваць ” Арктыку “(дызель), выграваць машыну, працуе як электраінструмент: націснуў кнопку і машына гатовая да любога рэжыму працы пры любой тэмпературы. Для мяне, мінусы, якія я назваў у пачатку, не адчуваюцца, калі ты разумееш, што на 20 рублёў ты можаш праездзіць тыдзень, пры кіраванні звычайнага аўтамабіля траціў 40-50 рублёў”.

 

Як паводзіць сябе акумулятар у мінусавую тэмпературу? Ці здаралася, калі электрамабіль адключаўся ад холаду?

Сяргей, уладальнік BMW I3 “Адключаецца ці як айфон на марозе? Не, такіх выпадкаў не было, ды і наўрад ці такое магчыма: акумулятар то падаграваецца. Але быў выпадак, пакідаў машыну пад домам на тыдзень, з невялікім запасам ходу і калі вяртаўся, акумулятар страціў 3-5%, але тады быў Мароз мінус 20-25, пашанцавала, што зарадная станцыя недалёка размешчана. Так бы давялося ехаць па справах на аленях“.

 

Эксплуатацыя электрамабіля ў зімовы перыяд з улікам узрослага расходу электраэнергіі, усё яшчэ выгадная, нават у параўнанні з паліўнымі аналагамі?

Алег, уладальнік Nissan Leaf: “Так, пры рухах на аўтамабілі з ДВС, у месяц сыходзіла 120-150 рублёў, а на электрамабілі, у месяц кідаю 60-80 рублёў. Марную ў два разы менш. Але залежыць ад кіламетражу і працы некаторых функцый электрамабіля, у параўнанні з аўтамабілем на ДВС, эканомія яшчэ больш. У сярэднім розніца паміж яздой летам і зімой 10 рублёў, з улікам абагравання“.

 

Асаблівасці ў кіраванні электрамабіляў зімой?

Георгій, уладальнік Nissan Leaf: “Для кантролю руху ў машыне прадугледжаны стандартныя фішкі, як і ў аўтамабілях з ДВС. Кіравальнасць электрамабіля лепш, чым аўто з ДВС, гэта факт. Счапленне на дарозе таксама лепш, так як электракары цяжэй субратаў з ДВС і цэнтр цяжару ў іх ніжэй. Яшчэ ні разу не захрасаў, хоць залежыць ад сітуацыі… Але тут як з джыпам, калі ўжо засесці, то і выехаць будзе складаней“.

 

Колькі выграваецца аўтамабіль перад пачаткам руху?

Віталь, уладальнік Nissan Leaf: “ніяк не грэю, калі з аўтамабілем параўноўваць, то салон хутчэй выграваецца. Сеў і паехаў, праз 1-2 хвіліны, пасля ўключэння, у салон ідзе гарачае паветра. Не чакаеш прагрэву асноўных агрэгатаў (ДВС, КПП і т.д.). У новых электрычак прадугледжана кіраванне абаграваннем салона дыстанцыйна. Купіў за 10.000$, атрымаў функцыянал, якога няма ў аўто з коштам 20.000-25.000$“.

 

Ці адчуваеце дыскамфорт пры зарадцы электрамабіля ў зімовы перыяд?

Вячаслаў, уладальнік BMW I3: “Здараліся непрыемныя моманты, калі прыязджаў на зарадную станцыю, на разраджанай машыне, а парковачныя месцы занятыя аўтамабілямі з ДВС, накшталт і заправак у нас шмат, але палову станцый проста можна не лічыць з-за некаторых эгаістаў, якім складана падумаць аб уладальніках электрамабіляў, балазе, што кабель у станцый доўгі, можна як то дацягнуцца. Трэба данесці да ўладальнікаў звычайных аўтамабіляў, што для нас гэта не проста парковачнае месца, а станцыя зарада электрамабіля“.

 

І каб адчуваць сябе абароненымі гэтай зімой “Malanka” падрыхтавала 4 рады электрамабілістам:

1.Трымаеце ў аўтамабілі сіліконавую змазку, наносіце на раз’ем, абзы шкла і замкі, змазка прадухіліць прымярзанне;

2.Ўсталяваць сабе прыкладання для аддаленага запуску электрамабіля;

3.Перад зарадкай прагрэйце батарэю (праясце ў дынамічным рэжыме), тады зарадная сесія будзе ісці з большай магутнасцю;

4.Загадзя пралічвайце маршрут з невялікім запасам да кропкі прызначэння або да станцыі ЭЗС, з разлікам дадатковага спажывання і памяншэннем запасу ходу аўтамабіля.

Часам узнікаюць сітуацыі, якія ставяць у тупік нават самага дасведчанага электрамабіліста. Пры ўзнікненні праблем або здарылася іншая пазаштатная сітуацыя, варта звярнуцца ў службу падтрымкі Malanka (працуе кругласутачна і без выхадных).

Тэлефон тэхнічнай падтрымкі: + 375 (29)643-14-31.