Развіццё электратранспарту - адна з прыярытэтных задач для Беларусі. Акрамя льгот на ўвоз электрамабіляў, усё яшчэ бясплатнай электраэнергіі на зарадных станцыях, у нашай краіне развіваецца і інфраструктура. Да канца года ў Беларусі з'явіцца каля 200 новых ЭЗС, а з сакавіка гэтага года нацыянальны аператар сеткі ЭЗС Malanka, запусціў пілотны праект экапарковак.

Выглядае экапаркоўка нязвыкла: замест залітай асфальтам пляцоўкі перад намі спецыяльны газон, дзе прама на траве паркуюцца і зараджаюцца электрамабілі. Раней такіх парковак у сталіцы не было, першая з’явілася ў мікрараёне Лебядзіны гэтай вясной.

“Экалагічныя паркоўкі – гэта еўрапейскі трэнд: натуральныя газоны, дарожкі для пешаходаў і зарадныя станцыі не псуюць ландшафт гарадскіх вуліц, двароў, не ператвараюць іх у бетонныя джунглі. Таму мы вырашылі паэксперыментаваць і зрабіць першую зарадную станцыю-травяны газон, яна адрозніваецца ад іншых парковак і паказвае экалагічнасць нашага праекта”, — каментуе намеснік дырэктара Беларуснафты Андрэй Коцік.

Гэта першы праект экопарковки сеткі электрозаправочных станцый Malanka, да паркоўкі на Лебядзіным, Malanka ўсталёўвала зарадныя станцыі на ўжо гатовых запраўках і паркоўках.

Прылада такой пляцоўкі простае: на спецыяльны дрэнаж ўкладваецца газонная рашотка, ячэйкі якой можна засаджваць травой або выкладваць камянямі. Калі трава прарастае, выглядае паркоўка як сапраўдны зялёны газон, які можна з лёгкасцю прыводзіць у парадак звычайнай газонакасілкай.

Паркоўка ў Лебядзіным разлічана на вялікую колькасць аўтамабіляў, тут можна адначасова пакінуць на зарадку пяць электракараў. Андрэй Коцік падкрэслівае, што калі попыт на зарадку будзе вялікім, то павялічыць колькасць слупкоў зарадкі для Malanka не складзе працы.

Што тычыцца таго, ці з’явяцца падобныя эказапраўкі ў іншых раёнах Менска, Андрэй Коцік адказаў:

“Давайце дачакаемся вясны наступнага года. Паглядзім, як паркоўка перажыве зіму, калі ўсё будзе добра, то вясной можна казаць пра тое, каб павялічыць іх колькасць у сталіцы. Пакуль нам хацелася б, каб і іншыя арганізацыі ўзялі наш праект на ўзбраенне. Мы лічым, што будучыня не толькі за электрамабілямі, але і за экалагічнымі стаянкамі для іх”, — падсумаваў Андрэй Коцік.