Электрамабілі – адна з нямногіх галін, якія ў 2020-м годзе прадэманстравалі прырост як у Беларусі, так і ў свеце. Паводле ацэнак сеткі ЭЗС Malanka, колькасць электракараў у краіне ўжо перавысіла 1600 аўтамабіляў, а спажыванне энергіі павялічылася ў 4 разы і дасягнула 6,4 мільёнаў кВт*г. Улічваючы агульнасусветныя тэндэнцыі пераходу на экалагічныя віды транспарту і пры ўмове прыняцця новых мер стымулявання EV у Беларусі, эксперты прагназуюць, што да 2030 года па дарогах краіны ў аптымістычным сцэнары можа калясіць звыш 565 тысяч электрамабіляў і спажываць парадку 2,3 мільярда кВт*г, што складзе 12,5% усёй БелАЭС.

Нагадаем, яшчэ ў чэрвені колькасць электрамабіляў у Беларусі ацэньвалася ў 400 штук, але пасля адмены ПДВ і мытнай пошліны машыны з зялёнымі нумарамі сталі сустракацца на вуліцах гарадоў усё часцей. Нацыянальны аператар па развіцці ў Беларусі сеткі электразаправачных станцый “Беларуснафта”, якой належыць брэнд Malanka – прагназуе далейшы значны рост электратранспарту. Да канца 2021-га года, грунтуючыся на дадзеных BloombergNEF і Міжнароднага энергетычнага агенцтва, эксперты чакаюць, што ў Беларусі будзе 5 000 электракараў, у 2022 па базавым сцэнарыі – 25,8 тыс., у 2023 – 54 тыс., у 2024 – 82,8 тыс., у 2025 – 112,2, аднак, існуе і больш агрэсіўны сцэнарый, па якім колькасць электрамабіляў складзе да 2025 года больш за 230 тысяч.

«Два гады таму сусветныя эксперты казалі, што да 2030 кожны чацвёрты прададзены аўтамабіль будзе на электрацязе. Сёння яны сыходзяцца ў меркаванні, што кожны другі прададзены аўтамабіль, і такое змяненне прагнозу не дзіўна. Да прыкладу, у Нарвегіі ў 2020 доля продажаў “чыстых” электрамабіляў ужо перавысіла 60% ад агульных продажаў аўтамабіляў у краіне, а ў еўрапейскіх краінах у цэлым продажу электрыфікаваных аўтамабіляў упершыню перавысілі продажы аўтамабіляў з дызельнымі рухавікамі, – кажа Андрэй Коцік. – Найбуйнейшыя сусветныя аўтаканцэрны ўжо заявілі аб сваім намеры засяродзіцца на выпуску толькі EV-аўтамабіляў. Да 2022 BMW на ўсіх сваіх заводах у Германіі будзе вырабляць цалкам электрычныя аўтамабілі, а Honda да канца гэтага ж года спыніць вытворчасць дызельных сілавых агрэгатаў у Еўропе. Volkswagen Group выдаткуе каля € 73 млрд на электрыфікацыю, гібрыдныя сілавыя агрэгаты і лічбавыя тэхналогіі на працягу наступных 5 гадоў. Да 2025 Nissan пачне прадаваць у Кітаі толькі электрычныя і гібрыдныя аўтамабілі»