Што зрабіць, каб Электракар праслужыў вам як мага даўжэй? Якія існуюць Асаблівасці зарадкі і абароны зарадных партоў? Інжынер-праграміст» Связьинформсервиса " Ілля Трашчанкаў падзяліўся нюансамі электратэхнічнай часткі.

Для стабільнай і надзейнай працы зараднай абсталявання і зарадных партоў электрамабіляў неабходна забяспечыць абарону іх электрычных кантактаў ад агрэсіўнай асяроддзя, прадухіліць карозію, акісленне і знізіць рызыку кароткага замыкання.

У адрозненне ад бытавых сілавых раздымаў, яркім прыкладам якіх з’яўляецца 32-х амперная відэлец хатняй электрапліты, якая падключаецца адзін раз і амаль назаўжды, зараднымі партамі электрамабіляў даводзіцца карыстацца рэгулярна. Як вынік, атрымліваем павышаную механічную нагрузку і адпаведна знос гэтых адказных вузлоў.

Ва ўладальнікаў электрамабіляў няма магчымасці абслугоўваць і праводзіць прафілактыку зарадных партоў. Гэтым павінны займацца сертыфікаваныя спецыялісты сэрвісных цэнтраў.

Аднак, выконваць інструкцыі і беражліва ставіцца да свайго Электракар, а тым больш да грамадскіх зарадных станцыях нам па сілах.

Такім чынам, зазірнем у Інструкцыю:

< em>перад зарадкай, калі ласка, абавязкова вытрыце дажджавыя кроплі і бруд каля зараднай порта кузава і толькі потым адкрыйце зарадны порт для зарадкі. Звярніце асаблівую ўвагу на плямы вады на зараднай раздыме і вакол яго. Пераканайцеся, што ў раздыме зарадкі і зараднай штэкеры няма вады ці іншага смецця, яны не заржавелі і не падвергліся карозіі. Калі ў раздыме зарадкі або зараднай відэльцу ёсць вада або карозія, не зараджайце, у адваротным выпадку гэта можа прывесці да кароткага замыкання або паразы электрычным токам, можа стаць прычынай траўмы.

Тут усё зразумела, раз’ём павінен быць сухім і чыстым. У самым электрамабілі, як правіла, ёсць герметычная вечка і лючок, а вось са электрозарядными станцыямі не ўсё так гладка. Яны знаходзяцца пад адкрытым небам, таму ў непагодлівае надвор’е ніжнія кантакты відэльцы пераменнага току могуць быць вільготнымі, у такім выглядзе выкарыстоўваць іх нельга. Асабліва гэта тычыцца мадэляў з 3-х фазным харчаваннем, дзе гэтыя кантакты задзейнічаны. Лепшае рашэнне-скарыстацца іншым раздымам, размешчаным з процілеглага боку, які верагодна будзе сухім. Калі ўсё ж такі вельмі трэба зарадзіцца, і раздым не моцна заліты вадой, Продзі кантакты і, пераканаўшыся ў іх чысціні, Зараджайце свой аўто.

У маёй практыцы трапляліся і больш сумныя выпадкі, калі кабель з раздымам быў не на сваім паркавальным месцы, а проста валяўся ў гурбе. У такой сітуацыі, мы можам толькі сігналізаваць ў сэрвісную службу зараднай аператара.

Працягваем вывучаць інструкцыю:

< em>рэкамендуецца, каб тэмпература навакольнага асяроддзя пры зарадцы аўтамабіля складала ад 0°C да 40°C. Пазбягайце зарадкі ва ўмовах нізкай ці высокай тэмпературы (рэкамендуецца зімой апоўдні, летам – раніцай і ўвечары).

Калі ёсць магчымасць, размесціце электрамабіль у цені або так, каб зарадны порт быў не на сонца. Калі вы зараджацца дома, на дачы, у гаражы, то не складзе працы зрабіць невялікі навес для той частцы машыны, дзе знаходзіцца зарадны порт.

Далей у інструкцыі:

< em>падчас зарадкі пераканайцеся, што зарадны кабель знаходзіцца ў натуральным стане і не вісіць у паветры.

Тут як бы ўсё зразумела, але, у зарадных станцый, асабліва хуткіх, ёсць традыцыйная праблема. Кабелі цяжкія, тоўстыя і доўгія і, як правіла, да вашага прыезду кімсьці перакручаны. Не залянуецеся і распраўце кабель так, каб ён у выніку свабодна і без выкручваць моманту ўваходзіў у зарадны порт вашага электрамабіля.

З інструкцыі:

Пасля зарадкі абавязкова зачыніце ахоўную вечка разеткі і крышку зараднай порта. Перад запускам аўтамабіля, калі ласка, пераканайцеся, што зарадная відэлец адлучыць ад зараднай порта.

Як правіла, зачыніць лючок і крышку ніхто не забывае. А вось пра тое, каб правільна павесіць на месца «пісталет», памятаюць не ўсе. І справа нават не ў тым, што некаторыя фіксатары ўжо зношаныя, а ў тым, што разгорнуты ў напрамку машыны кабель цягне пісталет назад. Папраўце кабель так, каб ён не перашкаджаў ўстаць на сваё месца зараднай відэльцу і, самае галоўнае, не пакідайце яго на праезнай часткі, каб наступны электрамабіль не наехаў на яго і не вырваў «з мясам».

Інструкцыя:

< em>Трымайце сілавое абсталяванне, зарадныя кабелі і зарадныя прылады далей ад дажджу, снегу, вады і крыніц цяпла.

Тут, як гаворыцца, без каментароў. Але, што яшчэ мы можам зрабіць для сваіх электрамабіляў у плане беспраблемнай зарадкі.

Адна з асноўных задач, якія даводзіцца вырашаць для павелічэння тэрміну службы сілавых раздымаў – захаванне працаздольнасці электрычных кантактаў. За выключэннем ўздзеяння вільгаці, высокай тэмпературы, агрэсіўных кампанентаў навакольнага асяроддзя, адной з распаўсюджаных праблем парушэння злучэнняў і разбурэння кантактаў з’яўляецца механічны знос.

Безумоўна, фірмовыя і сертыфікаваныя раздымы надзейныя, зробленыя з подпружиненных элементаў і некаторыя нават маюць напыленне з добра праводзіць матэрыялу. Але механічнае трэнне ніхто не адмяняў, з гэтым даводзіцца лічыцца. Акрамя гэтага трэба ўлічыць, той факт, што на грамадскай зарадцы гэтым раздымам карысталіся дзясяткі розных электракараў, у якім стане былі іх адказ часткі не вядома. Цалкам верагодна, што пыл, смецце, габлюшка, акаліна праз раздым грамадскай зарадкі маглі патрапіць у зарадны порт вашага электрамабіля.

Што тычыцца грамадскіх зарядок, то, як запэўнілі ў сэрвіснай службе Malanka, яны рэгулярна абслугоўваюць свае станцыі.

А што мы, як карыстальнікі, можам зрабіць? Давайце паспрабуем пачысціць кантакты ў сваім электрамабілі і выкарыстоўваюцца перахадніках і праверым у якім яны стане.

Папярэдне адключаем усё, што ад электрасеткі, калі гэта перахаднік, то адключаем абодва раздыма, машыну выключаем.

Бярэм ватовую палачку і спірт, змочваем яе невялікай колькасцю вадкасці, праціраем усе кантакты раздымаў, даем спірце выпарыцца, правяраем, каб ніякія фрагменты ваты не засталіся ўнутры кантактаў.

Калі я правёў вышэйапісаную працэдуру, то выявіў забруджванне ад раздыма грамадскай зарадкі. Выкарыстоўваю набыты ў афіцыйнай краме перахаднік Type2-GB/T. пасля чысткі раздыма, які падключаецца да машыны, ватовая палачка набыла светла-шэры отттенок, а вось калі пачысціў іншым бокам палачкі раз’ём Type2, то колер стаў цёмна-шэрым, амаль чорным.

Хачу нагадаць, не спрабуйце спыніць зарад аўтамабіля выманнем раздыма з порта машыны або зараднай станцыі. Калі гэта вам атрымаецца, то ў кантактнай групе адбудзецца іскравыя разрад, а гэта шматкроць паскорыць дэградацыю кантактаў, як на зараднай станцыі, так і ў вашым электрамабілі. Жадаю ўсім бяспечных электрокилометров.